dilluns, 23 de juny del 2014

Poesies Carles Garcia

premis del XX Concurs de Poesia Mossèn Cinto Verd
2º Premi "XX Concurs de Poesia Mossèn Cinto Verdaguer".

Mai sense el mar.
Mirant el mar vaig descobrir la lluna
que encara no era plena;
 es reflexava sobre el suau onatge
que mulla la vora de les platges
de la Costa Daurada.
No sé quants anys tenia
però d'aquell dia fins ara
sempre m'he dit: - Mai sense el mar.
Quan el cel es comença a tornar fosc,
quan el vent suau em ve a saludar,
faig un últim cop d'ull a les platges descolonitzades,
a les aigües ara desconegudes,
a les passions estimades que s'ha endut el mar.
Les torno a saludar
i el vent em torna la salutació ple d'humitat.
La sorra i el vespre és van refredant;
el cap és calent de llibertat
i la lluna i el vent i el mar
i la sorra que vol anar al fons llunyà
mai seran iguals;
ens farem vells; potser jo no veure el seu final
mentre  l'aigua lluita contra la sorra
             i nosaltres matem el mar.            

Carles Garcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada